Polityka prywatności

 

1. Administrator danych

 

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

ULBRYCH MEBLE SEBASTIAN ULBRYCH

z siedzibą: ul. Kalwaryjska 15, 44-280 Rydułtowy

NIP: 6472564569

REGON: 527178187

telefon: 509 558 804

e-mail: ulbrych.meble@gmail.com

(W dalszej części: „Administrator”).

 

2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych / pełnomocnikiem ds. danych

 

W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych lub wykonywania praw osób, których dane dotyczą, prosimy o kontakt pod adresem e-mail: ulbrych.meble@gmail.com lub telefonicznie pod numerem: 509 558 804.

 

3. Zakres i źródła zbierania danych osobowych

 

 

  1. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników sklepu internetowego dostępnego pod adresem ulbrychmeble.pl (dalej: „Serwis”) w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, realizacji sprzedaży produktów oferowanych w sklepie, obsługi klienta, wysyłki zamówień, rozliczeń oraz celów marketingowych (o ile wyrażono na to zgodę).

  2. Dane mogą być zbierane bezpośrednio od użytkownika (np. poprzez formularz zamówienia, rejestrację, kontakt e-mail) lub pośrednio (np. dane techniczne zbierane automatycznie przez Serwis – pliki cookies, adres IP, dane o urządzeniu, dane analityczne).

  3. Zakres typowych danych osobowych może obejmować: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy albo fakturowania, dane identyfikacyjne płatnika (jeśli wymagane), dane dotyczące płatności (np. historia płatności) oraz dane techniczne umożliwiające identyfikację urządzenia lub sesji użytkownika.

  4. Administrator przetwarza wyłącznie dane niezbędne do realizacji określonych celów, zgodnie z zasadą minimalizacji danych.

 

 

4. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

 

Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników w następujących celach oraz na następujących podstawach prawnych:

Cel przetwarzania

Podstawa prawna

Realizacja umowy sprzedaży (procesowanie zamówienia, dostawa, obsługa klienta)

art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą

Wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (np. podatkowych, księgowych)

art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze

Marketing bezpośredni własnych produktów lub usług Administratora (jeśli wyrażono na to dobrowolną zgodę)

art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – przetwarzanie na podstawie dobrowolnej zgody osoby, której dane dotyczą

Analiza ruchu w Serwisie, poprawa jakości usług, statystyki – np. za pomocą narzędzi analitycznych i cookies

art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie usprawiedliwiony interes Administratora polegający na poprawie działania Serwisu

Realizacja obowiązków z zakresu komunikacji elektronicznej (np. newsletter, informowanie o promocjach – jeżeli uzyskano zgodę)

art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda) lub lit. f) (usprawiedliwiony interes) w zależności od sytuacji

5. Okres przechowywania danych

 

Dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, a po tym czasie niezbędne dane mogą być przechowywane przez czas wymagany przepisami prawa (np. podatkowymi, księgowymi) lub przez czas przedawnienia roszczeń. W przypadku marketingu (np. newsletter) lub profilowania – do momentu wycofania zgody przez użytkownika lub skutecznie wniesionego sprzeciwu.

 

6. Odbiorcy danych / przekazywanie danych

 

 

  1. W celu realizacji celów określonych w punkcie 4 Administrator może przekazywać dane następującym kategoriom odbiorców:

     

    • podwykonawcy świadczący usługi logistyczne (firmy kurierskie),

    • operatorzy płatności / operatorzy e-commerce obsługujący sklep,

    • dostawcy oprogramowania Serwisu lub usług IT, hosting, backup danych, firmy obsługujące newsletter czy CRM,

    • inne podmioty prawnie upoważnione (np. urząd skarbowy) lub w przypadku obowiązku prawnego – odpowiednie instytucje.

     

  2. Jeżeli przetwarzanie danych powoduje konieczność przekazania danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) – użytkownik zostanie o tym poinformowany, wraz z podaniem stosownych zabezpieczeń.

 

 

7. Prawa osoby, której dane dotyczą

 

Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do:

 

  • dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,

  • sprostowania danych,

  • usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – o ile nie występuje podstawa prawna ich dalszego przetwarzania,

  • ograniczenia przetwarzania danych,

  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w szczególności wobec przetwarzania w celu marketingu lub profilowania,

  • przenoszenia danych („data portability”) – jeżeli przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany i na podstawie zgody lub umowy,

  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie – jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (co nie wpływa na zgodność przetwarzania, które miało miejsce przed jej cofnięciem).

    W celu skorzystania z tych praw prosimy o kontakt pod adresem e-mail: ulbrych.meble@gmail.com lub telefonicznie 509 558 804.

    Ponadto, jeżeli osoba uważa, że przetwarzanie narusza przepisy RODO, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

 

8. Dane techniczne, pliki cookies i narzędzia analityczne

 

 

  1. Serwis wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) oraz inne podobne technologie (np. lokalne storage, identyfikatory urządzeń).

  2. Pliki cookies służą m.in. do: prawidłowego działania Serwisu, zapamiętywania ustawień użytkownika, analizowania ruchu w Serwisie, dostosowywania ofert marketingowych oraz usług remarketingowych (np. narzędzia Google Analytics, Meta Pixel).

  3. Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia dotyczące plików cookies poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub poprzez odpowiedni mechanizm dostępny w Serwisie (baner cookies).

  4. W przypadku plików cookies wykorzystywanych w ramach marketingu lub profilowania, konieczna może być zgoda użytkownika – przed umieszczeniem pliku cookie wymagana jest aktywna zgoda użytkownika, chyba że przepis stanowi inaczej.

  5. Administratorem plików cookies lub narzędzi analitycznych może być Administrator lub podmiot trzeci (np. operator analityki). Szczegółowa lista plików cookies (kategorie, czas przechowywania, cel) może być zawarta w odrębnym dokumencie „Polityka Cookies”.

 

 

9. Zabezpieczenia danych

 

Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne mające na celu zabezpieczenie danych osobowych przed dostępem osób nieupoważnionych, upublicznieniem, utratą, zniszczeniem lub zmianą. Środki te uwzględniają m.in.: szyfrowanie transmisji danych (SSL/TLS), systemy zaporowe (firewall), systemy backup, ograniczenia dostępu użytkownika, regularne aktualizacje oprogramowania.

 

10. Zmiany w Polityce Prywatności

 

Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności (np. w przypadku zmiany przepisów prawa, wdrożenia nowych usług lub narzędzi analitycznych). O każdej istotnej zmianie Administrator poinformuje użytkowników poprzez zamieszczenie komunikatu w Serwisie lub wysłanie informacji drogą e-mailową, jeżeli użytkownik podał adres e-mail w ramach swoich danych. Data ostatniej aktualizacji dokumentu zostanie zamieszczona na początku Polityki.

 

11. Postanowienia końcowe

 

 

  1. Niniejsza Polityka Prywatności obowiązuje od dnia: 1.11.2025 i będzie stosowana przez czas nieokreślony, z zastrzeżeniem zmian zgodnie z punktem 10.

  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką mają zastosowanie przepisy: Rozporządzenia (UE) 2016/679 (RODO), polskiej ustawy o ochronie danych osobowych oraz inne obowiązujące przepisy prawa polskiego.

 

Przewijanie do góry